FANDOM

Płeć Mężczyzna
Rasa Karpatianin
Wiek 1000 lat w Mroczna magia
Rodzeństwo Desari Daratrazanoff, Darius Daratrazanoff i bliźniaki: Lucian Daratrazanoff, Gabriel Daratrazanoff
Partnerka życiowa Savannah Dubrinsky
Dzieci Bliźniaczki: Anastasia Daratrazanoff i Anya Daratrazanoff
Znajduje się w drzewku Daratrazanoff, Dubrinsky
Część w której jest głównym bohaterem Mroczna magia
Pojawił się w Mroczny książę, Mroczne pożądanie, Mroczny blask, Mroczne wyzwanie
Został wspomniany w Mroczny sen, Mroczna legenda
Opis fizyczny wysoki, szeroka pierś i ramiona, blade i srebrne oczy, długie i gęste czarne włosy
Charakterystyka postaci Gregori jest prawą ręką księcia Karpatian Mikhaila. W pierwszej kolejności zajmuje się jego ochroną i dba, by wszyscy Karpatianie stawiali go wyżej niż siebie. Jest nazywany Mrocznym i tylko najwięksi wojownicy mogą na niego spojrzeć bez lęku. Jest jednym z najlepszych uzdrowicieli.

Był jednym z siedmiu Karpatian, który zabił ludzi, którzy odważyli się zagrozić Eleanor i Raven. Mikhail został zaatakowany przez Romanova. Mimo dzielącej ich odległości uśpił Raven, aby nie cierpiała psychicznie. Udał się razem z księciem do szpitala, gdzie wystraszył Romanova i wziął od niego krew, aby mieć nad nim kontrolę. Wracając Mikhail poczuł zapach Hummera. Postanowili pójść za tym, aż wpadli w pułapkę. Zostali zaatakowani przez wilki. Gregori uratował księcia zabijając je. Zrozumieli, że Raven jest w niebezpieczeństwie, więc czym prędzej udali się w jej kierunku. Okazało się, że Jacques został okropnie zraniony i zostawiony na słońcu. Gregori wyleczył go. Kiedy Mikhail został postrzelony przez Jamesa, to Gregori dość spektakularnie zabił go na odległość. Czym prędzej udał się do księcia i zajął się jego obrażeniami.

Przybył na wezwanie księcia, aby zająć się jego bratem. Na początek pomógł mu przemieścić się i położyć. Poprosił Sheę, aby położyła się obok niego. Uzdrowił ją, a następnie zajął się jego obrażeniami. Stwierdził, że kobieta wykonała bardzo fachową robotę i z czasem by wyzdrowiał. Jacques uśpił Sheę i udali się do uzdrawiającej ziemi. Następnego dnia dał Shei krew.

Razem z Mikhailem i Jacquesem udali się odbić Byrona. Odbyło się bez większych problemów. Jednak w tym samym czasie zostały zaatakowane kobiety. Raven została postrzelona. Gregori wykorzystał wzrok Shei, aby zabić Eugene. Gdy pojawili się w domu, to poprosił Sheę o pomoc. Kiedy kobieta leczyła Raven to zajął się dzieckiem. Dokonał z płodem wymiany krwi, wierząc, ze dziewczynka będzie jego życiową partnerką.

Kiedy Savannah się urodziła to starał się być zawsze blisko niej, ale nie na tyle, by się jej narzucać. Kiedy samotna wymykała się z domu to zmienił się w wilka, aby móc się z nią bawić. Leczył jej drobne rany i pilnował, aby była wystarczająco zdrowa.

W dniu jej osiemnastych urodzin została zaprezentowana Karpatianinom. Przerażona schowała się w swoim pokoju, gdzie przyszedł do niej Gregori. Powiedział jej o tym kim dla niego jest. Jednak Savannah zbyt bardzo się bała. Dał jej pięć lat, które były dla niego niesamowitym wysiłkiem. Zostawił ją pod opieką Juliana Savage.

Przybył do San Francisco, gdzie pomógł Aidanowi zabić natrętnego wampira i skarcił go, za niewystarczające pilnowanie Alexandri. Pojawił się, gdy Aidan zabił Diego, aby dać mu swoją krew.

Mając dwadzieścia dwa lata Savannah poznała Dragona. Byli razem parą, co nie podobało się mu. Dlatego za każdym razem, gdy Dragon próbował ją dotknąć to dostawał silnego ataku alergii. Któregoś dnia, gdy Dragon na pożegnanie chciał ją pocałować to pojawił się Gregori jako olbrzymi pies i zaczął go gonić, płosząc go na dobre.

Kiedy Savannah miała dwadzieścia trzy lata, to Gregori przyszeł na jej występ. Przybył zbyt późno i Peter został zabity przez Roberto. Jednak ochronił Savannah i zabił wampira. Uświadomił ją, że przez lata była chroniona przez Juliana.

Mimo jej sprzeciwów przeniósł ją dla jej bezpieczeństwa do swojego domu. Odmówiła wejścia do środka, jednak zmusił ją do tego, aby powiedziała, że wchodzi tam z własnej wolnej woli. Buntowała się przeciwko niemu, nie chcąc takiego partnera. Przytulił ją do siebie i spytał się, czy zaśnie z własnej woli, czy ma jej to rozkazać. Przerażona zgodziła się zasnąć samodzielnie. Miał wyrzuty sumienia. Wierzył, że jest jego partnerką tylko dlatego, że dał jej swoją krew, gdy była jeszcze płodem.

Savannah obudziła się, gdy było jeszcze jasno, zadowolona, że to jej jedyna szansa na ucieczkę. Jednak nawet pogrążony we śnie miał dość siły, by ją zatrzymać. Zaczęła tęsknić za swoim wilkiem i bezmyślnie połączyła się z nim. Gregori przemienił się, uświadamiając nią, że to zawsze on nim był. Zesłał na nią sen.

Obudził się. Nakarmił swoje wilki i poszedł zapolować. Natknął się na parę. Kobieta była w stanie błogosławionym, więc napił się tylko z mężczyzny. Obudził Savannah, a jej pierwszą reakcją była zazdrość i odmówiła nakarmienia się od niego. Gregori zajął się rozbieraniem jej i zmusił ją do tego by wzięła jego krew. Zaczęła z nim walczyć, a nim bardziej walczyła tym bardziej stawał się agresywny. Przemienił się w bestię, zaczął ją gwałcić i pijąc jej krew. Próbowała się mu wyrwać, ale miała zbyt mało siły. W którymś momencie pojawił się w jej umyśle błagając ją by go zabiła. Jednak zrobiła coś odwrotnego. Rozluźniła się pozwalając mu na wszystko. Uspokajając siebie udało jej się uspokoić jego. Zanim wysuszył ją do końca to udało mu się odzyskać kontrolę. Związał ich rytualnymi słowami, dał swoją krew i kazał jej zasnąć.

Obudził Savannah i zaczął leczyć ją swoją śliną i doprowadził ją do paru orgazmów, zanim pokazał jej czym jest prawdziwy seks. Nie potrafił zrozumieć, dlaczego nie potępia go za to co jej zrobił. Zaproponował jej w zamian, że może wejść do jego umysłu i dowiedzieć się o nim wszystkiego, jednak odrzuciła jego propozucje. Zapewne nie chciała mieć z nim nic wspólnego. Chwilę później wyczuł zagrożenie, więc wbrew jej woli postanowił ją przenieść do bezpieczniejszej kryjówki. Savannah podeszła do niego i zaczęła pytać się o jego opinię, co zrobić, by móc zorganizować pogrzeb Peterowi, zanim zdążył się zorientować to zgodził się na jej głupi pomysł.

Udali się na komisariat, aby zidentyfikować ciało. Przesłuchał ich detektyw David, a następnie pokazał tylnie wyjście, aby mogli ominąć paparazzi. Jednak tam czaił się Wade Carter. Jego fotografowi udało się zrobić jedno zdjęcie. Wade próbował wydobyć od nich informacje, aby przyznali się do tego kim są.

Pogrzeb został zorganizowany na terytorium Gregoriego pod koniec dnia. Następnie wrócili do jego domu i już po chwili odwiedził ich Aidan. Wyczuli zagrożenie, ale Gregori nie skorzystał z pomocy Aidana i odesłał go do domu.

Gregori poszedł rozprawić się z Wadem, a w tym czasie Savannah pozostawała cieniem w jego głowie. Gregori pozwolił, aby Wade wstrzyknął mu truciznę, aby ją rozłożyć i wysłać dane do Aidana, by popracował nad antidotum. Kazał mu zaprowadzić się do ich laboratorium. Zabił trzy osoby, które były tam obecne. Spalił wszystkie papiery, zniszczył komputery i zlewki. A na koniec zaczął pić z Wade. Puścił go dopiero na polecenie Savannah i rzucił na ziemię jego trupa. Wrócił do domu. Nakazał jej wypicie krwi. Po seksie i prysznicu w ulewie pobiegali jako wilki i poszli spać.

Pojechali do domu Savannah w Nowym Orleanie. Gregori odkrył, że jest tam zostawiona w kurzu wiadomość od Juliana, w której podał im lokalizacje i nazwiska osób podejrzanych o przynależność do organizacji Morrison. Odkryli też pomieszczenie z ich ojczystą ziemią.

Savannah wykryła zagrożenie i poszła w jego kierunku. Kiedy odkryli skąd dokładnie je wyczuwa to Gregori poszedł tam każąc jej wrócić do domu. Usłyszał kłótnie trzech mężczyzn. Gary próbował uratować dziewczynę, która bawiła się w bycie wampirem, przed Rodneyem i Toddem. Jednak oni postanowili go zabić. Gregori na początek zaatakował Todda. Następnie zabił Rodneya i Todda. Spodobała mu się postawa Garego, który próbował ratować dziewczynę, choćby sam miał zginąć. Rozkazał mu pójść za róg, ukrywając jego obecność, przed zbiegowiskiem jakie zaczęło się pojawiać wokół budynku. Uzdrowił dziewczynę i wykasował jej wspomnienia. Następnie dołączył do Garego. Ku jego niezadowoleniu po chwili przybyła do nich Savannah.

We trójką udali się do kawiarenki, wypytywali Garego o organizację i jego życie w zamian opowiadając mu o Karpatianach. Po chwili wyczuli zagrożenie. Savannah wzięła Garego do ich domu stwarzając iluzję niewidzialności. Jak tylko dotarła do domu to uśpiła go. Natomiast Gregori stworzył iluzję tamtej dwójki idącej koło niego. Poszedł w bardziej ustronne miejsce. Wtedy pojawiły się dwa ghule. Od razu wezwał ich stwórcę, Rafaela. Zabił stwory i wampira.

Następnej nocy dał Garemu wybór. Możliwość pracy w jednej z jego firm oraz dwa możliwe scenariusze: zachowa pamięć, ale musi dać Gregoriemu napić się jego krwi, albo jego wspomnienia zostaną skasowane. Wybrał pierwszą opcję, dlatego od razu wybrali się do restauracji, aby mógł uzupełnić straconą krew. Dość szybko wyszli, bo Savannah zaczęła wyczuwać jakieś zagrożenie.

Udali się pod hotel Garego. Gregori odkrył, że w jego pokoju znajduje się dwójka ludzi. Poprosił Garego, by mimo tego udał się tam. Ochraniałał go, w czasie rozmowy z Derekiem i Danem. Podpowiedział mu, aby zgodził się pójść z nimi do Morrisona. Zabrali Garego na bagna. Jednak Morrison wyczuł obecność Savannah. Kazał ludziom zabić Garego, a sam w tym czasie zaczął uciekać. Gregori nie zgodził się, aby Savannah mu pomogła, więc dla jej bezpieczeństwa unieruchomił ją swoją mocą. Zajął się jedym z ludzi, w czasie, gdy drugi próbował udusił Garego. Dopiero po chwili udało mu się zabić obu. Niestety Morrison był już zbyt daleko, aby mógł go dogonić.

Savannah była zrozpaczona, a on nie wiedział jak ją pocieszyć. Odstawił Garego do pokoju w innym hotelu. Gdy nie mógł dłużej patrzeć na płaczącą Savannah to zesłał na nią sen.

Po obudzeniu się Savannah dalej nie potrafiła się cieszyć. Jednak przekonała Gregoriego do wycieczki po bagnach. Polecieli tak w formie ptaka, a Gregori wezwał najbliższego mieszkańca, który mógłby nadawać się na przewodnika. Wsiedli do łodzi Beau i słuchali jego opowieści o bagnach i jego życiu. Między czasie dowiedzieli się, że poznał Juliana. Beau opowiedział im również legendę o Staruszku Alligatorze.

Gdy opuszczali łódź, to Beau poprosił ich by nie byli zbyt surowi, jeśli zaatakowałby ich jakiś jego przyjaciel. Chwilę później kilku mężczyzn próbowało zrobić im krzywdę. Wśród nich była jedna osoba, która znała Beau. Z pozostałych Gregori wypił tak dużo krwi jak mógł i w umysłach wszystkich wczepił wspomnienia o bójce, w której oszczędził tylko Beau.

Savannah była wściekła, ale nie do końca rozumiał za co. Pojawili się u Garego i chwilę z nim porozmawiali. Savannah udało się przekonać Gregoriego na kolejną atrakcję turystyczną.

Udali się na "polowanie na wampiry". Przewodnik oprowadzał ich po kilku miejscach opowiadając różne straszne historie i legendy. Między czasie wyczuli kolejnych ludzi Morrisona, którzy przybyli zabić Garego. Savannah zaczęła rozmawiać z Johnem wydobywając z niego informację. Jednak Gregori odciągnął ją mówiąc, że to pułapka wampira, któy próbuje ją namierzyć. Gregori zasiał w głowie Randalla, aby zaatakował Johna i obaj mężczyźni zamordowali się. Gregori wyzwał Morrisona na pojedynek. Wampir przysłał ghule, oraz watachę psów i wilków. W czasie, gdy Gregori walczył to Savannah tkała iluzję w umysłach ludzi w koło niej, aby postrzegali to za inscenizację, jako element przedstawienia.

Przewodnik się odezwał, co wyrwało z uroku Morrisona, który od razu zaczął uciekać na bagna. Gregori wyzwał go, aby się pokazał. Zjawił się w postaci Staruszka Alligatora. W tym czasie Savannah upewniała się, że iluzja jest doskonała i nikomu nie została pamięć o rzeczywistych wydarzeniach. Gregoriemu udało się wygrać, ale otrzymać śmiertelne rany. Savannah czym prędzej do niego pognała. Uzdrowiła go tak bardzo jak potrafiła i dała mu swoją krew. Odezwała się w głowie Garego, prosząc go, aby znalazł Beau i uratował ich przed słońcem. Chwilę potem padła z wyczerpania.

Obudził ją Gregori już zdrowy i najedzony, zachęcając do pożywienia się i odzyskania sił.

Gregori został wkręcony przez Mikhaila w rolę świętego Mikołaja. Był wściekły za taką zniewagę. Jednak Savannah jako mistrzyni iluzji, sprawiła, że był to jeden z najlepszych dni dla dzieci i wcale nie taki najgorszy dla Gregoriego.

Gdy w końcu zdecydowali się na dziecko to bardzo uważnie badał jej ciało. Był pewny, że ma jedno dziecko w dodatku chłopca. Dopiero w późniejszych rozmowach ze śmiechem uświadomiła go, że ma dwie dziewczynki.